Najlepšie tipy, ako sa uvoľniť a zbaviť stresu

Úzkosť ničí náš sympatický nervový systém, zrýchľuje dýchanie, zvyšuje tep srdca, krvný tlak, svaly sú napäté, vyplavujú sa stresové hormóny…Mozog sa pripravuje na útok.

stres

Útok alebo útek je naša obranná reakcia, ktorá nám pomáha prežiť, dnes ju však používame často neadekvátne, pretože reálne nebezpečenstvo nám nehrozí. Čím väčšiu úzkosť pociťujeme, tým viac oslabujeme svoj imunitný systém, ohrozujeme vlastné srdce infarktom, privolávame si bolesti hlavy, chrbta, žalúdka, ničíme si spánok.

Ako sa oslobodiť od stresu?

  • Vyskúšajte meditáciu– je to účinný, prirodzený spôsob uvoľnenia. Ešte ste to nikdy neskúšali? Zdá sa vám to odstrašujúce? Nemajte obavy, je to celkom jednoduché a trvá to len zopár minút a pomôže vám to zrelaxovať. Utiahnite sa na miesto, kde budete sami, sadnite si alebo ľahnite, zatvorte oči, stíšte sa a len dýchajte – nádych a výdych. Sústreďte sa len na vaše dýchanie. Nadýchnite sa na štyri, zadržte dych na sedem sekúnd, vydýchnite na osem.
  • Cvičenie mysle– pre tých, ktorí sú orientovaní na dosahovanie cieľov, môže byť sedenie potichu utrpením. Ale vycvičenie mysle napríklad pomocou jógy spája relaxačné benefity meditácie s cvičením. To nie je zlé, však?

mozek

  • Veľa sa smejte– smiech spúšťa vašu stresovú odozvu a potom ju zmierni zanechajúc vo vás pocit uvoľnenia. Stretnite sa s priateľom, ktorí srší humorom, pozrite si nejakú dobrú komédiu alebo standup komédiu, vtipné video, čokoľvek, čo vám minimálne vyčarí úsmev na tvári.
  • Odstráňte stresové faktory– samozrejme, niektorým nepríjemným zážitkom a skúsenostiam sa nedá vyhnúť, ale treba si uvedomiť, že čo sa stalo, sa už neodstane a že nie všetko vieme zmeniť. Na druhej strane, istý level stresu pre život potrebujeme, aby sme boli motivovaní.
  • Pred spaním sa stíšte– pol hodinu až dve pred spánkom by ste sa nemali rozrušovať a dopriať tak mozgu postupné ukľudnenie sa. Odložte preto bokom akúkoľvek prácu, telefón, nie je dobré ani cvičiť tesne pred spánkom či veľa sa najesť. Váš mozog potrebuje vypnúť, aby váš spánok bol kvalitný a vy ste si tak oddýchli a zregenerovali sa.